5 latki "Motylki"
Treść
"MOTYLKI"
Wychowawca: mgr Marta Janota
Godzina dostępności nauczyciela: poniedziałek i środa 10.30-11.00
Zajęcia dodatkowe:
Religia:
poniedziałek 8.00-8.30
wtorek 8.00-8.30
Rytmika:
środa 11.30-12.00
Język angielski:
poniedziałek 10.30-11.00
środa 10.30-11.00
**************************************************************
MARZEC
OŚRODKI TEMATYCZNE:
Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
Z czego to jest zrobione?
O czym marzą zwierzęta?
WIERSZ DO NAUKI:
"Wiosna"
Przyszła do nas pani wiosna,
cała w sukni z kwiatów.
Uśmiechnięta i radosna,
wśród lecących ptaków.
Powróciły z nią bociany,
z dalekiej Afryki.
Żaby w stawie się zbudziły,
misie i jeżyki.
W krzewach słychać śpiew skowronka,
słonko mocniej grzeje.
Na listeczku śpi biedronka,
wiatr leciutko wieje.
Witaj wiosno! Piękna pani.
Cieszy nas twój powrót.
Zieleń liści, świerszczy granie,
kwiatów pełen ogród.
PIOSENKA DO NAUKI:
"Wiosna"
1. Promyk słońca wyjrzał zza chmury
i zobaczył świat szarobury.
Pomyślał: "Kto tu pomoże?
Świat taki szary być nie może!"
Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? (WIOSNA!)
Kto pokaże gniazda ptakom? (WIOSNA!)
Kto wygoni misia z nory?
Zazieleni pola, bory?
2. Promyk słońca spotkał wiosenkę
i zaśpiewał krótką piosenkę.
Daj wiosenko kwiatków troszeczkę
i obudź misia, obudź rzeczkę.
Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? (WIOSNA!)
Kto pokaże gniazda ptakom? (WIOSNA!)
Kto wygoni misia z nory?
Zazieleni pola, bory?
3. I wiosenka go posłuchała,
kolorowe kwiaty nam dała.
Zabłysnęła w krąg kolorami
i już zostanie teraz z nami.
Ref: Obudziła pąki kwiatów? (WIOSNA!)
Pokazała gniazda ptakom? (WIOSNA!)
Wygoniła misia z nory?
Ożywiła pola, bory?
********************************************************************************
Drogi Rodzicu, drogi Opiekunie!
W bieżącym roku szkolnym realizujemy w naszym przedszkolu program profilaktyczny „Przedszkolak przed ekranem”, który poświęcony jest bezpiecznemu korzystaniu przez dzieci z urządzeń cyfrowych oraz zasobów Internetu. Jednak, aby Twoje dziecko nauczyło się bezpiecznie korzystać z dobrodziejstw „nowoczesności”, niezbędne jest także Twoje zaangażowanie.
W pierwszej kolejności prosimy, abyś odpowiedział sobie na kilka pytań:
Czy Twoje dziecko ma w domu dostęp do Internetu?
Ile czasu dziennie dziecko spędza przy komputerze? Spróbuj określić ilość minut lub godzin...
Czy kontrolujesz czas spędzany przez dziecko w Internecie/przy komputerze?
Czy interesujesz się tym, co dziecko robi w Internecie/przy komputerze?
Najczęściej moje dziecko w Internecie (zakreśl min. 1 odpowiedź)
- gra w gry sieciowe
- ogląda bajki
- samodzielnie przegląda strony internetowe
- moje dziecko nie ma dostępu do Internetu
Wymień zagrożenia, jakie mogą czyhać na dziecko w Internecie ( przemyśl co najmniej 1 zagrożenie)
Jakie znasz zasady bezpiecznego korzystania przez dzieci i młodzież z Internetu? (podaj co najmniej 1 zasadę)
Czy komputer w Twoim domu posiada takie zabezpieczenia jak: program antywirusowy, blokada rodzicielska, firewall itp.?
Pomyśl nad tym drogi Rodzicu. Nawet, jeśli dzisiaj uważasz, że Ciebie i Twojego dziecka to nie dotyczy. Dzieci rosną bardzo szybko, a zagrożenia, jakie niosą ze sobą urządzenia tabletowe i sieć internetowa, to nie bajka.