Przejdź do treści
4
Przejdź do stopki

4/5 latki "Poziomki"

Treść

Miejskie Przedszkole nr 2 w Sulejówku - GRUPA VIII - POZIOMKI

"Poziomki"

Wychowawca: mgr Karolina Wioska

 

KONSULTACJE  Z  NAUCZYCIELEM

WTOREK godz. 7.00 - 7.30

CZWARTEK godz. 7.00 - 7.30

oraz za pośrednictwem poczty e-mail: karolinawioska.poziomki@gmail.com

***********************************************************************

 

JĘZYK ANGIELSKI:

PONIEDZIAŁEK i ŚRODA  godz. 08.00 – 08.30

 

RYTMIKA:

ŚRODA godz. 10.30 – 11.00

 

RELIGIA:

PONIEDZIAŁEK i WTOREK godz. 07.30 - 08.00

 

*****************************************************************

 

 

 

MARZEC  z  SUPERSMYKAMI

 

OŚRODKI TEMATYCZNE:

Dlaczego w marcu jest jak w garncu?

Gdzie ubiera się Pani Wiosna?

Z czego to jest zrobione?

O czym marzą zwierzęta?

 

 

WIERSZ DO NAUKI:

"Marzec"

Marzec powrócił, więc zmienna pogoda.

Co dzień inaczej, wiosenna to moda.

W poniedziałek słonko,

We wtorek deszcz leje,

W środę bardzo zimno,

W czwartek wicher wieje.

W piątek znów śnieg pada,

W sobotę słonko świeci,

W niedzielę cieplutko – radują się dzieci.

 

 

PIOSENKA DO NAUKI

„Maszeruje wiosna”

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref.
Maszeruje wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat

gdy go w górę wznosi zielenieje świat !
 

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,

na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gumę i robi balony,

 a z nich każdy jest zielony.

 

Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła
zima by została mroźna.

 

 

 

*****************************************************************************

 

 

NA WOLNĄ CHWILĘ

 

 

Drogi Rodzicu, drogi Opiekunie!

W bieżącym roku szkolnym realizujemy w naszym przedszkolu program profilaktyczny „Przedszkolak przed ekranem”, który poświęcony jest bezpiecznemu korzystaniu przez dzieci z urządzeń cyfrowych oraz zasobów Internetu. Jednak, aby Twoje dziecko nauczyło się bezpiecznie korzystać z dobrodziejstw „nowoczesności”, niezbędne jest także Twoje zaangażowanie.

W pierwszej kolejności prosimy, abyś odpowiedział sobie na kilka pytań:

Czy Twoje dziecko ma w domu dostęp do Internetu?

Ile czasu dziennie dziecko spędza przy komputerze? Spróbuj określić ilość minut lub godzin...

Czy kontrolujesz czas spędzany przez dziecko w Internecie/przy komputerze?

Czy interesujesz się tym, co dziecko robi w Internecie/przy komputerze?

Najczęściej moje dziecko w Internecie (zakreśl min. 1 odpowiedź)

  • gra w gry sieciowe
  • ogląda bajki
  • samodzielnie przegląda strony internetowe
  • moje dziecko nie ma dostępu do Internetu

Wymień zagrożenia, jakie mogą czyhać na dziecko w Internecie ( przemyśl co najmniej 1 zagrożenie)

Jakie znasz zasady bezpiecznego korzystania przez dzieci i młodzież z Internetu? (podaj co najmniej 1 zasadę)

Czy komputer w Twoim domu posiada takie zabezpieczenia jak: program antywirusowy, blokada rodzicielska, firewall itp.?

 

Pomyśl nad tym drogi Rodzicu. Nawet, jeśli dzisiaj uważasz, że Ciebie i Twojego dziecka to nie dotyczy. Dzieci rosną bardzo szybko, a zagrożenia, jakie niosą ze sobą urządzenia tabletowe i sieć internetowa, to nie bajka.

 

***

 

 

208531