4/5 latki "Poziomki"
Treść
"Poziomki"
Wychowawca: mgr Karolina Wioska
KONSULTACJE Z NAUCZYCIELEM
WTOREK godz. 7.00 - 7.30
CZWARTEK godz. 7.00 - 7.30
oraz za pośrednictwem poczty e-mail: karolinawioska.poziomki@gmail.com
***********************************************************************
JĘZYK ANGIELSKI:
PONIEDZIAŁEK i ŚRODA godz. 08.00 – 08.30
RYTMIKA:
ŚRODA godz. 10.30 – 11.00
RELIGIA:
PONIEDZIAŁEK i WTOREK godz. 07.30 - 08.00
*****************************************************************
MARZEC z SUPERSMYKAMI
OŚRODKI TEMATYCZNE:
Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
Z czego to jest zrobione?
O czym marzą zwierzęta?
WIERSZ DO NAUKI:
"Marzec"
Marzec powrócił, więc zmienna pogoda.
Co dzień inaczej, wiosenna to moda.
W poniedziałek słonko,
We wtorek deszcz leje,
W środę bardzo zimno,
W czwartek wicher wieje.
W piątek znów śnieg pada,
W sobotę słonko świeci,
W niedzielę cieplutko – radują się dzieci.
PIOSENKA DO NAUKI
„Maszeruje wiosna”
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref.
Maszeruje wiosna, a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat
gdy go w górę wznosi zielenieje świat !
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gumę i robi balony,
a z nich każdy jest zielony.
Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła
zima by została mroźna.
*****************************************************************************
NA WOLNĄ CHWILĘ
Drogi Rodzicu, drogi Opiekunie!
W bieżącym roku szkolnym realizujemy w naszym przedszkolu program profilaktyczny „Przedszkolak przed ekranem”, który poświęcony jest bezpiecznemu korzystaniu przez dzieci z urządzeń cyfrowych oraz zasobów Internetu. Jednak, aby Twoje dziecko nauczyło się bezpiecznie korzystać z dobrodziejstw „nowoczesności”, niezbędne jest także Twoje zaangażowanie.
W pierwszej kolejności prosimy, abyś odpowiedział sobie na kilka pytań:
Czy Twoje dziecko ma w domu dostęp do Internetu?
Ile czasu dziennie dziecko spędza przy komputerze? Spróbuj określić ilość minut lub godzin...
Czy kontrolujesz czas spędzany przez dziecko w Internecie/przy komputerze?
Czy interesujesz się tym, co dziecko robi w Internecie/przy komputerze?
Najczęściej moje dziecko w Internecie (zakreśl min. 1 odpowiedź)
- gra w gry sieciowe
- ogląda bajki
- samodzielnie przegląda strony internetowe
- moje dziecko nie ma dostępu do Internetu
Wymień zagrożenia, jakie mogą czyhać na dziecko w Internecie ( przemyśl co najmniej 1 zagrożenie)
Jakie znasz zasady bezpiecznego korzystania przez dzieci i młodzież z Internetu? (podaj co najmniej 1 zasadę)
Czy komputer w Twoim domu posiada takie zabezpieczenia jak: program antywirusowy, blokada rodzicielska, firewall itp.?
Pomyśl nad tym drogi Rodzicu. Nawet, jeśli dzisiaj uważasz, że Ciebie i Twojego dziecka to nie dotyczy. Dzieci rosną bardzo szybko, a zagrożenia, jakie niosą ze sobą urządzenia tabletowe i sieć internetowa, to nie bajka.
***