Przejdź do treści
Przedszkole Miejskie nr1
Przejdź do stopki

3/4 latki "Koniczynki"

Treść

"KONICZYNKI"

Wychowawca: mgr Emilia Wójcik

 

GODZINY DOSTĘPNOŚCI  NAUCZYCIELA

Czwartek  godz. 16.00-17.00

oraz za pośrednictwem poczty e-mail: emilia_wojcik@interia.pl

***********************************************************************

 

JĘZYK ANGIELSKI:

Poniedziałek: 11.30-12.00

Czwartek: 9.00-9.30

 

RYTMIKA:

Środa: 8:30 - 8:50

 

*****************************************************************

 

MARZEC

OŚRODKI TEMATYCZNE:

         

I TYDZIEŃ4.03- 8.03- „ Jak dbac o zdrowie?"

II TYDZIEŃ – 11.03- 15.03 - Jak było kiedyś?”

III TYDZIEŃ – 18.03- 22.03- "Nadchodzi wiosna””

IV TYDZIEŃ – 25.03- 29.03 - Wielkanocna radość”

                          

PIOSENKA DO NAUKI:

 

„ŚPIĄCY MIŚ”

1. Przyszła wiosna do niedźwiedzia

 zbudź się misiu , zbudź

Pogłaskała słonkiem, dzyń, dżyn,

leśnym dzwonkiem, zbudź się misiu,

zbudź się misiu-\a on śpi i już

 

2. Przyszła wiosna do niedźwiedzia,

zbudź się misiu, zbudź

Burza grała, grzmiała, 

gromem zahuczała, zbudź się misiu,

zbudź się misiu- a on śpi i już.

 

3. Nadleciała pszczółka mała, zbudź się misiu, zbudź.

Bzyku, bzyk do ucha, widział kto leniucha?

Ledwie pszczółka bzy, bzyknęła ,

niedźwiedź krzyknął : miód

 

WIERSZ DO NAUKI:

„ WIOSNA IDZIE”

Ewa.Szelburg-Zarembina

Przyleciały skowroneczki z radosną nowiną,

Zaśpiewały, zawołały ponad oziminą

- Idzie wiosna, wiosna idzie, śniegi w polu giną

 

Przyleciały bocianiska w bielutkich kapotach

Klekotały, ogłaszały na wysokich płotach:

-Wiosna! Wiosna idzie po łąkowych błotach!

 

Przyleciały jaskółeczki kołem kołujące

Figlowały, świergotały radośnie krzyczące:

- Idzie wiosna! Wiosna idzie prowadzi ją słońce

*****************************************************************

Doskonalenie umiejętności:  

• zachęcanie do samodzielnego podejmowania czynności porządkowych i higienicznych

• doskonalenie sprawności dłoni poprzez wykonywanie prostych prac manipulacyjnych

• tworzenie atmosfery radosnego oczekiwania na czas spędzony w gronie najbliższych osób

• uczestniczenie w zabawach rozwijających umiejętności współpracy i zespołowego działania

• zapoznanie z wybranymi tradycjami związanymi z Wielkanocą

• rozwijanie spostrzegawczości w zakresie zmysłów wzroku, słuchu i dotyku

• zachęcanie do podejmowania zabaw ruchowych, naśladowczych i pozawerbalnych służących pełniejszemu poznaniu otaczającego świata

• kształtowanie orientacji w schemacie ciała oraz przestrzeni

 

 

 

284024