Przejdź do treści
Przedszkole Miejskie nr1
Przejdź do stopki

6 latki "Poziomki"

Treść

 

"POZIOMKI"

Wychowawca: mgr Karolina Figórska

 

GODZINY DOSTĘPNOŚCI  NAUCZYCIELA

Środy 14:30 - 15:00

Czwartki 7:45 - 8:15

oraz za pośrednictwem poczty e-mail: karolinawioska.poziomki@gmail.com

***********************************************************************

 

JĘZYK ANGIELSKI:

Wtorek: 11:30 - 12:00

Czwartek: 8:00 - 8:30

 

RELIGIA:

Poniedziałek: 11:00 - 11:30

Czwartek: 11:00 - 11:30

 

*****************************************************************

 

MARZEC

OŚRODKI TEMATYCZNE:

Recepta na zdrowie

Kiedyś i dziś

Na tropach wiosny

Morskie podróże i opowieści 

 

PIOSENKA DO NAUKI:

"Idzie do nas wiosna"

Kiedy wiosna przyjdzie do nas,
Roześmiana i zielona,
Razem z wiosną wszystkie dzieci
Zaśpiewają tak:

 

Zielona trawa,

zielony mech,

Zielona żaba…
rech, rechu, rech.
Zielona trawa,
zielony mech,
Zielona żaba…
rech, rechu, rech.

Rośnie trawa, rosną listki,
Rosną szybko dzieci wszystkie.

Przyfrunęły też bociany
I klekocą tak:

 

Zielona trawa,
zielony mech…

 

W lesie kwitnie już zawilec,
Obudziły się motyle,
A wieczorem nad łąkami
Słychać żabi śpiew:

 

Zielona trawa,
zielony mech…

 

WIERSZ DO NAUKI:

Pierwszy motylek – Władysław Broniewski

Pierwszy motylek wzleciał nad łąką,

w locie radośnie witał się ze słonkiem.

W górze zabłądził w chmurkę i mgiełkę

sfrunął trzepocząc białym skrzydełkiem.

A gdy już dosyć miał tej gonitwy

pytał się kwiatków, kiedy rozkwitły?

Pytał się dzieci, kiedy podrosły?

I tak mu minął

pierwszy dzień wiosny.

 

*****************************************************************************

 

NA WOLNĄ CHWILĘ

 

Drogi Rodzicu, drogi Opiekunie!

W bieżącym roku szkolnym realizujemy w naszym przedszkolu program profilaktyczny „Przedszkolak przed ekranem”, który poświęcony jest bezpiecznemu korzystaniu przez dzieci z urządzeń cyfrowych oraz zasobów Internetu. Jednak, aby Twoje dziecko nauczyło się bezpiecznie korzystać z dobrodziejstw „nowoczesności”, niezbędne jest także Twoje zaangażowanie.

W pierwszej kolejności prosimy, abyś odpowiedział sobie na kilka pytań:

Czy Twoje dziecko ma w domu dostęp do Internetu?

Ile czasu dziennie dziecko spędza przy komputerze? Spróbuj określić ilość minut lub godzin...

Czy kontrolujesz czas spędzany przez dziecko w Internecie/przy komputerze?

Czy interesujesz się tym, co dziecko robi w Internecie/przy komputerze?

Najczęściej moje dziecko w Internecie (zakreśl min. 1 odpowiedź)

  • gra w gry sieciowe
  • ogląda bajki
  • samodzielnie przegląda strony internetowe
  • moje dziecko nie ma dostępu do Internetu

Wymień zagrożenia, jakie mogą czyhać na dziecko w Internecie ( przemyśl co najmniej 1 zagrożenie)

Jakie znasz zasady bezpiecznego korzystania przez dzieci i młodzież z Internetu? (podaj co najmniej 1 zasadę)

Czy komputer w Twoim domu posiada takie zabezpieczenia jak: program antywirusowy, blokada rodzicielska, firewall itp.?

 

Pomyśl nad tym drogi Rodzicu. Nawet, jeśli dzisiaj uważasz, że Ciebie i Twojego dziecka to nie dotyczy. Dzieci rosną bardzo szybko, a zagrożenia, jakie niosą ze sobą urządzenia tabletowe i sieć internetowa, to nie bajka.

 

***

 

314818