Przejdź do treści
Przedszkole Miejskie nr1
Przejdź do stopki

6 latki "Poziomki"

Treść

 

"POZIOMKI"

Wychowawca: mgr Karolina Figórska

 

GODZINY DOSTĘPNOŚCI  NAUCZYCIELA

Środy 14:30 - 15:00

Czwartki 7:45 - 8:15

oraz za pośrednictwem poczty e-mail: karolinawioska.poziomki@gmail.com

***********************************************************************

 

JĘZYK ANGIELSKI:

Wtorek: 11:30 - 12:00

Czwartek: 8:00 - 8:30

 

RELIGIA:

Poniedziałek: 11:00 - 11:30

Czwartek: 11:00 - 11:30

 

*****************************************************************

 

PAŹDZIERNIK

OŚRODKI TEMATYCZNE:

Zapachy i smaki jesieni

Sztuka bycia razem

O czym szumią drzewa?

Jesienne strategie zwierząt

 

PIOSENKA DO NAUKI:

Idzie jesień - Złota Nutka 

Jestem jesień z pełnym koszem
z pełnym koszem.
Dobre rzeczy wam przynoszę
wam przynoszę.
Jabłka, śliwki, gruszki bery, pomidory i selery,
pomidory i selery.

Przyszła jesień do gosposi
do gosposi.
Czy gosposia o coś prosi,
o cos prosi.
Mam kapustę do kwaszenia,
dobre grzyby do suszenia,
dobre grzyby do suszenia.

Idzie jesień z wielkim koszem,
z wielkim koszem.
Zajadajcie! Bardzo proszę! Bardzo proszę!
Ludzie biorą te podarki i chowają do spiżarki
i chowają do spiżarki.

WIERSZ DO NAUKI:

Jesienny wiatr - H. Ożogowska

Wiatr jesienią ma robotę
w nocy i za dnia.
Ciągle strąca liście złote
i przed siebie gna.
I nasiona drzew bez liku
nosi tu i tam.
Kiedy spoczniesz już, wietrzyku?
Powiedz, powiedz nam!
Po zielonym wielkim lesie
wiatr piosenki dzieci niesie.
Aż się dziwią stare drzewa:
Kto was tak nauczył śpiewać?

 

*****************************************************************************

 

NA WOLNĄ CHWILĘ

 

Drogi Rodzicu, drogi Opiekunie!

W bieżącym roku szkolnym realizujemy w naszym przedszkolu program profilaktyczny „Przedszkolak przed ekranem”, który poświęcony jest bezpiecznemu korzystaniu przez dzieci z urządzeń cyfrowych oraz zasobów Internetu. Jednak, aby Twoje dziecko nauczyło się bezpiecznie korzystać z dobrodziejstw „nowoczesności”, niezbędne jest także Twoje zaangażowanie.

W pierwszej kolejności prosimy, abyś odpowiedział sobie na kilka pytań:

Czy Twoje dziecko ma w domu dostęp do Internetu?

Ile czasu dziennie dziecko spędza przy komputerze? Spróbuj określić ilość minut lub godzin...

Czy kontrolujesz czas spędzany przez dziecko w Internecie/przy komputerze?

Czy interesujesz się tym, co dziecko robi w Internecie/przy komputerze?

Najczęściej moje dziecko w Internecie (zakreśl min. 1 odpowiedź)

  • gra w gry sieciowe
  • ogląda bajki
  • samodzielnie przegląda strony internetowe
  • moje dziecko nie ma dostępu do Internetu

Wymień zagrożenia, jakie mogą czyhać na dziecko w Internecie ( przemyśl co najmniej 1 zagrożenie)

Jakie znasz zasady bezpiecznego korzystania przez dzieci i młodzież z Internetu? (podaj co najmniej 1 zasadę)

Czy komputer w Twoim domu posiada takie zabezpieczenia jak: program antywirusowy, blokada rodzicielska, firewall itp.?

 

Pomyśl nad tym drogi Rodzicu. Nawet, jeśli dzisiaj uważasz, że Ciebie i Twojego dziecka to nie dotyczy. Dzieci rosną bardzo szybko, a zagrożenia, jakie niosą ze sobą urządzenia tabletowe i sieć internetowa, to nie bajka.

 

***

 

301234